Cantiamo Tutto na Konkursie Dyrygenckim Wrocław Miastem Muzyki

W dniach 13-14 października chór Cantiamo Tutto wystąpił jako jeden z chórów warsztatowych Konkursu Dyrygenckiego w ramach “Wrocław Miastem Muzyki”

DSC04595

 

 

W pierwszym dniu konkursu dyrygent uczył chórzystów fragmentu jednego z wylosowanych poniższych utworów, które były dla chóru zupełnie nowe.

 

1. Ubi Caritas – Ola Gjeilo

2. Sicut lilium inter spinas – Marek Raczyński

3. Northern lights – Ola Gjeilo

4. Libera me – Piotr Jańczak

5. Alleluja – Ralph Manuel

 

W drugim dniu konkursowym dyrygent pracował z chórem nad wylosowanym, znanym już chórzystom utworem:

1. De Profundis clamavi – Piotr Jańczak

2. Modlitwa do Bogarodzicy – Józef Świder

3. Ojcze Nasz – Stanisław Moniuszko

4. Kto szuka Cię – Józef Świder

5. Salmo 150 – Ernani Aguiar

 
 
Zapraszamy do przeczytania wrażeń chórzystów! 

 

Ciekawe doświadczenie, zwłaszcza część interpretacyjna. Różne osobowości i temperamenty dyrygentów miały duży wpływ na zróżnicowany sposób egzekwowania pożądanej przez nich interpretacji utworu, co z jednej strony wymagało naszej czujności i koncentracji, z drugiej czyniło te występy jeszcze bardziej interesującymi. Brawo dla młodych dyrygentów za cierpliwość i nieustępliwość w dążeniu do uzyskania czystej harmonii, co w niektórych momentach okazało się być.. niemałym wyzwaniem”   – Alicja B.

Niektórzy z dyrygentów podawali zapadające w umysł wskazówki, np. bardzo spodobało mi się “pusta nuta żyje” Adama Kujawskiego. Dzięki Kamilowi Gojowemu po raz pierwszy w życiu naprawdę poczułam klimat “De Profundis” – utworu, za którym nigdy nie przepadałam.  

Wielkie uznanie mam dla Mateusza Kazimierskiego za jego charyzmę, upór i skuteczność, z jaką budował piękną barwę u naszych basów. Jakub Szpunt zachwycił mnie swoim spokojem i osobowością – pomyślałam o nim “to właściwy człowiek na właściwym miejscu”. Anna Sułkowska – Migoń zaczarowała mnie totalnie swoją opowieścią o “Kto szuka Cię”, wywołując niezwykłe wzruszenie i zachwyciła umiejętnością dyrygowania za pomocą mimiki.  Agnieszka Długołęcka pięknie potrafiła zintegrować emocje z pracą ciała, co mnie wyjątkowo porwało.   – Gosia Ł.

Przy tak dużej ilości nowych twarzy, mi jako chórzyście trudno zapamiętać imiona i nazwiska wszystkich dyrygentów. Za to na pewno każdy z nich zostawił cząstkę swojej osobowości w moim sercu i pamięci. Czasem był to jakiś gest. Czasem zupełnie nowe podejście do interpretacji utworu. Fajnie było poczuć tę różnorodność…   – Maciej P.

“Bardzo się cieszę, że udało mi się pracować z młodymi, kreatywnymi dyrygentami. Przyjemnie było usłyszeć ich przygotowanie wokalne i posłuchać wskazówek dotyczących realizacji technicznej partii chóralnych. Choć nie ze wszystkimi interpretacjami się zgadzam, to doceniam poszukiwania twórcze. Szczególnie spodobały mi się: metodyka i spokój Pani Agnieszki Panas, opanowanie i rzeczowość Pani Natalii Karolak oraz Pani Nataszy Nowosadko, wrażliwość i konkretność Pani Anny Sułkowskiej- Migoń, Patetyczno-metodyczne podejście Pani Agnieszki Długołęckiej, poczucie humoru Pana Adama Kujawskiego, wiedza i wrażliwość Pana Kamila Gojowego oraz determinacja i odporność na pracę w warunkach konkursowych pozostałych uczestników. Każdy inny ,ale jak to u nas w Cantiamo Tutto mawiamy “Many Hearts- one Beat”. Serdecznie Wszystkich Dyrygentów pozdrawiam.”    – Marcin 

 

Projekt „Wrocław Miastem Muzyki” Ogólnopolskie Forum Chóralistyki realizowany przez Polskie Stowarzyszenie Animatorów Kultury „Kulturalny Koneser” jest współfinansowany ze środków Gminy Wrocław.